كشمش و سویا موجب كاهش فشار خون می شوند
تهران- دانشمندان می گویند مصرف كشمش و سویا فشار خون را پایین می آورد.

به گزارش دیلی میل، خوردن روزانه سه بار كشمش می تواند به افرادی كه دچار پرفشاری خون هستند ، كمك كند در چند هفته فشار خونشان را پایین بیاورند.

نتایج تحقیقات دانشمندان آمریكایی در كنفرانس قلب آمریكا ارایه شد.

این مطالعه نخستین بررسی رسمی فواید كشمش بر روی فشار خون است .

محققان هنوز به طور دقیق نمی دانند چرا كشمش از چنین عملكرد موثری برخوردار است اما بر این باورند كه احتمالا میزان زیاد پتاسیم در این خشكبار عامل این تاثیر است. پتاسیم موجب كاهش فشار خون می شود.

همچنین كشمش منبع خوبی از آنتی آكسیدان است كه وضعیت زیست شیمیایی رگهای خونی را تغییر می دهد و موجب می شود رگها كمتر دچار سفت شدگی شوند و در نتیجه فشار خون در عروق كاهش یابد.

حدود 60 عدد كشمش حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی گرم پتاسیم است. این خشكبار اغلب به عنوان بخشی از رژیم غذایی پرفیبر و كم چربی برای كاهش فشار خون توصیه می شود.

بررسی دیگری نیز نشان داد مصرف روزانه سویا، چای سبز و بادام زمینی نیز موجب كاهش فشار خون می شود.

سویا آنزیم هایی را فعال می كند كه اسید نیتریك تولید می كنند . اسید نیتریك نیز موجب گشادی رگهای خونی و كاهش فشار خون می شود.